lørdag 7. august 2010

Litt tanker på en lørdag


Jeg har som dere kanskje har sett på bloggen, noe som heter bloggsvar hvor du kan legge inn et spørsmål og som jeg da kan besvare der inne... Ikke egentlig fått spørsmål før nå, dere må gjerne spørre meg der om dere har spørsmål blir hoppende glad uansett hva det måtte være og skal prøve å svare etter beste evne...
Uansett tilbake til spørsmålet jeg fikk, og det morsomste var at dette var noe jeg og mannen hadde snakket om kvelden før...
Spørsmålet var hvor mye får din mann bestemme?
Likte det spørsmålet veldig, svarte og tenkte på det at dette ville jeg lage et innlegg om... For det har seg nemlig sånn at min mann er veldig interiørbevisst, i leiligheten vi bodde først var bare min som jeg kjøpte noen år før vi ble sammen så når han flyttet inn hos meg fikk jeg egentlig styre som jeg ville siden det var mitt, men når vi kjøpte oss hus kom han inn på banen da dette var vårt
 felles hjem... Og da hadde jeg ikke lenger fri stemmerett...


Og selv om vi liker veldig mye av det samme, som den flotte sofaen, skjenken i stua, spisebordet og stolene og badekaret...
Så er vi ikke alltid enig i hvordan disse møblene skal være i farge og stoffet... Og da må vi inngå komprimisser og møtes på halveien til tider... Og noen ganger får han en ting sånn som han vil ha det og jeg en annen ting... Og det funker selv om vi til tider kan være veldig uenig kommer vi alltid fram til en løsning som funker for oss begge....

Alle bildene over er lånt fra boligliv.dk mitt favoritt blad ;)

For husker så godt en gang han sa det er ikke bare ditt hjem, men det er mitt også... Det kan ikke bare være du som skal bestemme hvordan det skal se ut her... Og det må jeg si satt godt i meg, og da gikk det opp at han vil jo også sette sitt preg her, så da ble vi bare nødt til å jobbe sammen om hvordan vårt hjem skulle være...
Bildene over her viser dere sånn jeg kunne flyttet rett inn i, med hvitt atter hvitt, med retro tapeter og glade farger på detaljer, design og treverk i en herlig miks....
Mens bildene under, selv om det var vanskelig å finne det interiøret han kunne tenkt seg i bilder, men det var det nærmeste jeg kom i hvordan han kunne hatt det om det bare var opp til han.


Da det for han ville vært bare svart og hvitt, stilrent og barokk...
Liker også godt miksen mellom gammelt og nytt som meg, bare i en ny drakt....
Han liker godt utskjæringer og flotte møbler, gjerne veldig dramatiske og i drakten svart....
Husker godt når vi hadde overtatt huset og bodde andre steder mens vi renoverte, siden vi nesten nettopp hadde fått en liten frøken, så diskuterte vi hvordan vi ville ha de forskjellige flatene, da vi reiv ut det meste, en vegg med orginal panel var vi begge enige om, og fant fram en vegg med tømmer som jeg ville ha i sin orginale farge, mens han ville ha den hvit... Og at vi skulle legge tregulv var vi begge enig om, at de skulle være svarte gikk jeg med på, komprimiss siden jeg etter mye om og men fikk beholde tømmerveggen umalt...
Riktig nok endret han mening på gulvene og de ble hvite til min store glede....


Kjøkkenet ble akkurat sånn han ville ha det, med litt plassering av hvor ting skulle stå fra meg.... Og så fikk jeg da velge lamper og en detalj farge der inne som nå er en liten dæsj rød mens resten er hvit og svart... nesten....
Badet er helt og holdent svart og hvitt, det er det stedet han har fått helt og holdent gjennomslag til at det ikke skulle være farger...
Mens jeg nå har fått beholde den turkise veggen på soverommet og resten blir hvitt... nesten... ;)
Og alle bjelker i huset har fått stå umalte, og mannen må gladelig innrømme at han synes det er flott....
Han innrømmer ofte det at mine ideer som han ikke liker først blir veldig fine allikevel....

Alle bildene er lånt fra boligmagasinet.dk også et favoritt blad

Som dere sikkert skjønner har jeg ikke enerett på mine avgjørelser, har en mann med en finger med i spillet...
Så hva gjør man da når jenta som liker gammelt og nytt, treverk, retromønster og farger
møter gutten som liker gammelt og nytt i stilren drakt av svart og hvitt??
Da inngår man komprimiss, møtes på halv veien og tenker over det at man begge skal bo der og trives... Og sammen blir det da
 vår stil som vi nå sagte men sikkert har fått til og vi begge er fornøyde og synes at vår stil er ganske unik....

Så dette er mitt svar på spørsmålet jeg fikk, men så lurer jeg på dere der ute som leser dette, hvordan er det hjemme hos dere? Er du ene og alene om å bestemme? Har mannen stemmerett?

Var veldig gøy med spørsmål i boksen, så er bare å spørre om mer om dere lurer på noe, har en egen boks som heter bloggsvar på høyre side, bare å slenge inn spørsmål...
Dette ble et langt innlegg, men var gøy å lage, vet dere litt mere om vi som bor i huset i byen...
Ha en super lørdag, det som måtte være igjen av den...

                                                           

5 kommentarer:

  1. Et bra innlegg synes jeg. Det er viktig at alle som bor i et hjem får sette sitt preg over det!

    Ble innspirert av dette innlegget!

    Ha en fin søndag,
    klem,I

    SvarSlett
  2. jepp,jepp! viktig at alle får litt "av seg" i hjemmet!
    ..helt smaskevakre bilder fra boligliv!
    moaklem

    SvarSlett
  3. viktig og et bra innlegg!
    Det virker som en del madammer kjører over herremennene sine hjemme, men så er det nok en del menn som ikke bryr seg om hvilken stil det er hjemme heller...
    Hjemme hos oss er det nok litt som hos dere - jeg har fått stå veldig fritt når det gleder rom løsningene - men jeg bestemmer aldri alene!!
    Når det gjelder møbler så er det nok jeg som har ideene - her hadde det vært fint med en bok hylle og så bestemmer vi sammen HVILKEN bokhylle, liksom...detaljer som puter, duker, pyntegjenstander etc er det nok jeg som står for - jeg MÅ ha ting rundt meg, mens han nok kunne kjørt en mye mere minimimalistisk stil!!

    SvarSlett
  4. kjekt å lese:-) med fine bilder!

    Ogsålikte jeg så godt din nye header!

    SvarSlett
  5. Gillar din blogg!Detta inlägg var bra med det svarta skåpsluckorna. Detta inlägg inspirerar mig. Ha en trevlig dag!

    SvarSlett

Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen her♥
takk for at du tok deg tid...

Related Posts with Thumbnails